Saturday, March 5, 2011

5 perkara kalau aku da jadik sorg ibu..hehe

  1. Aku nak anak aku panggil aku mama... Or ibu. Tengoklah, dengan siapa aku kawin nanti
    Reason? Saja, nak menggatal. Panggilan yang aku kurennnnnng suka termasuklah bonda or umi. Tak salah, tapi personal preference..ceh..hehe
  2. Aku nak hantar anak aku pergi sekolah agama, hopefully dapat manfaat.
    Sebab parents aku hantar aku pergi sekolah agama dulu. Bagus doh. At least aku tak de la jahil sangat bab-bab agama ni. Walaupun ilmu agama aku tak perfect, tapi boleh la cukup-cukup makan. And yang paling penting, at least aku tahu baca quran.
  3. Aku nak ajar anak aku jadi aktif.
    Mak aku suka kasik kitorang makan banyak giler. Apa yang kitorang nak, kitorang dapat. Sebab tu time kecik aku macam belon. Okay, itu tipu je, aku time kecik tak de la gemuk mana. Tapi aku tahu, budak-budak yang gemuk selalunya rendah diri masa diorang besar, dan kadang-kadang akan terus kekal gemuk sampai ke tua. Nak restrictkan pemakanan anak aku, rasa macam tak patut pulak. Maybe aku akan ajar anak aku makan healthy diet, and aku akan galakkan dia main kat taman permainan. Kalau anak aku jenis pemalas, siap lah aku rotan! :-/
  4. Aku akan puji anak aku pandai.
    Masa kecik, mak aku pernah puji aku pandai matematik. Terus aku minat maths, terus aku jadi terel maths. Tapi itu dulu lah, sekarang dah tak terel sebab otak dah berkarat. Then, masa form 1, cikgu aku puji sebab quiz english first aku, aku dapat markah tinggi. Terus aku minat Bahasa Inggeris. Entah, tak tahu benda ni boleh apply kat orang lain ke tak. Tapi setahu aku, budak-budak suka pujian, jadi sesiapa yang ada adik/anak kecik tu, cepat-cepat la puji diorang. Sebelum terlambat.
      1. Aku akan cakap English dengan anak aku.
        Sebab time kecik, aku bodoh berbahasa inggeris. Tengok cerita Lion King, sepatah haram aku tak paham. Nasib baik masa tengok cerita "the cave of the golden roses" ada subtitle BM. Kalau tak komfhem aku tak kenal Fantaghiro, Ramueldo, and Tarabas. Maybe aku nak try experiment, aku cakap BI, laki aku cakap BM.



      Kalau korang???

      3 comments:

      1. cm si*l jer post ak yg kali ni..ad jer yg xkene time edit..tgk la tuh no pn xley nk tuka kaler..perenggan pn rpt2..ak enter jer abih sume bterabur..hangin btOl!!

        ReplyDelete
      2. weiii aku pon tgok gak the cave of golden roses tu! suka2!

        ReplyDelete