Thursday, February 4, 2010

Hati-hati patah hati..

Bicara soal patah hati, pasti tidak ada yang akan lepas dari namanya cinta. Kalau sudah bicara soal cinta, maka ceritanya panjang ni. Betul tak? Dari awal mula manusia diciptakan sampai hari kiamat, cerita tentang cinta tak akan pernah bosan diperbincangkan dan tak akan pernah hilang ditelan zaman. Cerita cinta memang tak selamanya indah. Kadang ada yang berakhir dengan tawa, ada juga yang berakhir dengan linangan air mata. Dan patah hati adalah salah satu ending dari cerita ini. Ye, sad ending. *sobs sobs sobs, sedih sekali* Huish, sekali je sedih? Tipu gila. -_-"
Kata seseorang, patah hati itu lebih sakit daripada sakit gigi. Entah lahh, aku pun tak tahu. Tapi yang paling benar adalah patah hati itu lebih sakit daripada tak patah hati. *dush byabya, dush2* Nah, kalau sudah kena yang namanya patah hati, hidup terasa mahu kiamat, langit runtuh, bumi seakan gelap meskipun ada mentari yang bersinar. Hari-hari terasa sepi kerana tak ada pujaan hati. Hati ini terseksa, seolah mendapat penyakit yang tak akan pernah ada ubatnya. Diri ini semakin sendiri, tidak ada teman yang menemani. Dan kalau sudah begini seakan tidak berguna lagi hidup ini, dan hanya ingin mengakhiri. *terlalu dramatik ni, terlalu I tell you*

Apa memang benar begitu, kalau kita patah hati? Apa tak ada lagi harapan yang tersisa hingga kita harus mengakhiri hidup? Stop! Slow down baby. Lek lu(:

Orang ni ajar :

1. Jangan nak dramatik sangat, or meng-dramatik-an keadaan.
 Kalau dah patah hati, tak perlu melarat sampai jauh sangat. Hindari suasana yang membuat kamu menjadi mellow or melankolik. Tak payah lahh dengar lagu-lagu dengan tema patah hati tu. Or buat benda lain yang boleh buat sesak hati. Huish, tu macam tabur garam atas luka. Pedih pedih.

2. Putus asa itu dosa.
Ingat ni(:


3. Jangan bersendirian.
Cari kawan-kawan yang boleh bagi support dan boleh buat kita bangun balik setelah jatuh. Bak pantun dua kerat ciptaan aku, "Jatuh bergolek berdebuk-debuk, gamaknya seperti nangka busuk." Hebat tak? Hebat abish! Ohh, jangan cari kawan yang merosakkan kita. (:

4. Banyakkan kegiatan positif.
Sibukkan diri dengan benda baik. Naik turun, tenggelam naik, kiri-kanan, pusing sana pusing sini, pokok pangkalnya tetap kepada ajaran agama. Tengok lahh pape yang boleh nak dibuat(:

5. Bersyukur, berusaha dan berdoa.
Mungkin bukan dia buat kita. Maybe we should expect the unexpected. Orang tu tak matching dengan kita kot? *ye, meskipun ni ayat menyedapkan hati, tulahh faktanya kan?* Try again & don't forget Him, because He will always be with us, & give us the right way out. God willing(:

*******
Membaca benda sebegini menguatkan diriku.
Cewwah.*statement xley blah*uhuks~
(:

                           p/s: ak sudaa besemangat kembali..thanks for HIM..

No comments:

Post a Comment