Thursday, April 14, 2011

senyumm... xperlu kata apa2~

Hukeleh, kerek la lu beb... Cantik bebenor la muka cipan kamu tu. Senyyuuuuuum ok?
Korang pernah kena tanya bender ni? Aku pernah. Banyak kali lak tu. Bukan apa, muka aku ni, kalau tak senyum, memang stok makan budok arh. Mesti baby-baby nampak muka aku menangis teresak-esak...
Eh jap! kalau orang sebut teresak-esak je, mesti aku terbayang makcik yang pakai baju kurung kedah, duduk kat tepi tangga, menunggu kepulangan anak dia. Then menangis sambil mengesat air (dan taik) mata dengan sleeve baju. Bapak imaginatif aku ni. he he he. 
Okeh, sambung balik. Kekadang aku ni dalam dilema. Yer arh, senyum salah, tak senyum salah. Kalau tak senyum, orang cakap kerek laa... Cam bagus laa... Muka cam celaka laa.. Tapi nak wat camne, aku buat bodo je arh. Malas nak layan. Memang kekadang tu,aku saja je buat muka kambeng gurun. Sebab aku tengah takder mood, or aku tengah bad mood. *bad mood di sini tidak sama dengan konsep bad mood masa tengah merana akibat period pain, harap maklum*

Then, bila time aku dirasuk hantu peramah. Nak menyahut seruan kumpulan Raihan (kan ker diorang ada nyanyi lagu senyum) aku mula lah senyum memanjang. Nampak orang aku senyum. Nampak itik tengah lari terkedek-kedek, aku senyum. Nampak orang jatuh tergolek-golek sebab jalan atas ais yg licin aku... erk... bantai gelak horror puas-puas. Tapi, yg tak syok ni plak, kekadang tu ada la pulak orang ni... Jenis memerah santan. Bila aku senyum, dia boleh pulak ingat aku syok kat dier. Giler ke haper. And dia adalah a total Stranger. *Sambil geleng kepala dengan kelajuan 200km/jam tanda tak percaya*. Then, terus dengan automatik nya, aku senyum dengan penuh keikhlasan dari hati nurani kat dia, macam ni... Klik sini untuk tengok senyuman yang paling manis di cakerawala

Amacam, ada yang cair tak tengok senyuman tadi?

No comments:

Post a Comment