Friday, January 7, 2011

sebab X munasabah utk emO!!


Aku tengok, ramai benor orang suka emo. Tak penat ke wei?
Okay, kekadang aku pun emo.
Jadi mari kita rephrase ayat tuh.

Aku tengok, ramai benor budak2 yang asyik emo-emo.
Haihs.

Sebenarnya macam ni, haritu ada sorang mamat/minah ni kena delete dengan kawan dia kat fbook, then terus meracau. Tak tahu la plak, kena rasuk dengan hantu kopek ke apa, tapi jenuh arh dia meracau. Kena delete pun marah, relax relax sudah.

Aku pun ada je kene delete, dengan kawan sendiri. Tak hujan, tak ribut tetiba kena delete. Kitorang memang tak ada gaduh-gaduh apa-apa, tiba tiba bila aku nak access facebook kawan aku tu, dah tak bley. So kena delete from friend list la tu kan?

Selama 5 saat, aku tensyen la gak. Pikir, sebab apa mamat ni delete aku. Gaduh ka kita? Rasanya tak gaduh. Then aku sms, tanya "Weh, kita tengah gaduh ke?"

*nervous*

then dia reply, "tak, kenapa?"

Aku reply "Oh, takde pa-per. Saja je".

Then sampai sekarang dia tak add aku kat fbook. Aku malas nak add dia, maybe dia nak privacy dari aku, so aku buat selamber je arh.

Then, baru-baru ni ada kawan aku gaduh dengan ex boyfriend dia, gaduh besar. And naturally, the mamat gets the boot from her, terus kena delete dari facebook. Then mamat tu pulak, terus setiap hari tukar status "bengang dengan minah emo ni lahh.....", and "rasa minah ni tak matured la...". AKu duduk depan screen laptop, sambil makan popcorn. Best tengok orang gaduh ni, sebab diorang nampak macam bodoh. Especially kalau nak announce satu dunia.

Jadi, kalau korang nak emo-emo sila jangan tunjuk kalau korang rasa sebab nak emo tu, tak worth it langsung. Kang aku makan popcorn, smbil ber pom-pom untuk korang kang, baru tahu. Pening la weh, tengok status orang-orang emo di fbook ni. Kalau sekali sekala tak pa, ni kalau sehari tu, update sampai seploh juta kali, then setiap kali update tu, kerja dia asyik sebut benda-benda mencarut jadah apa tah.

Sebagai kesimpulannya (ayat tak bleh blah), nak emo, sila pastikan korang ada sebab kukuh untuk emo, di delete dari fbook/twitter tak cukup la dik. Respect arh authority orang yang delete korang tu, dah orang tanak kawan dengan ko, tak payah la nak tersorong-sorong pipi tu. Meh kawan dengan akak meh.

p.s. penggunaan perkataan akak tadi, buat aku rasa akuni macam da tua la plak. Eih, geli siot.

yang benar,
Minah yang tengah merapu ditengah2 malam,
zarith sOfea *best gak nme ak nih..xpasan slame nih*                                                                                                                                                 

5 comments:

  1. ish timer post nih xbtol r..ak berkrya tgh mlm tp asl jd kol 9 nih..huhu..ade sespe tw nk setting blik x???

    ReplyDelete
  2. nak wat cmne,,
    tp mmg suka tgk org gado2x nie..
    xmatured uhu

    ReplyDelete
  3. haha..tw xper..
    ibarat mmbuka pekung di dada..cewwah
    *peribhase cikgu serimah ajO dlo*
    T__T

    ReplyDelete
  4. hahahahaha. aduh gelak guling2 bace post ni . especially " berpom-pom" tuh . kikiki
    :D

    ReplyDelete
  5. hehe..jah2..jgn lupe pollow keyh..
    t bley bce yg lwak2 lg..keh3

    ReplyDelete