Friday, January 28, 2011

kenapa orang tua ssh nk respect org muda?? adakh sbb kte ni muda dr dy ker??

hmm tgk tjuk pn da tw mcm xpuas aty kn..wakaka..
tht's de truth..dr kecik smpai besO mmg mcm tuh la aytnyer yg bese 
ak dgr..korg pn msty da familiar dgn words tuh kn3..
xyah la korg nk pretend..sbb ak n korg pn idup dlm alam yg sme..haha
hmm..apsal r asyk org mude yg cam kte nih jer yg asyik kne 'respect' yg tua..??
xpenah ker korg ter'pk' sbbnyer..apekah kte yg muda nih xperlu nk dihormati jgak???
*huk3 dan huk*..maaf terbatuk sbb terlebey emO..
nih aku rasa nk cite pasal isu tak respect ni


selalu kita dengar
anak yg tak respect mak ayah
adik tak respect kakak
budak muda tak respect orang tua nyanyuk
ini memang selalu kita dengar 
kan ?

tapi jarang jarang isu orang tua tak respect orang yg lebih muda diperkatakan
mungkin memang budaya kita cmtu
orang tua betul sesaja, orang muda salah semuanya
bukan aku nak emosi
tapi hakikatnya cmtu la
orang selalunya tak boleh terima pendapat orang yg lebih muda daripada dia
its fact !
halloO..kematangan berfikir tidak boleh diukur melalui usia k..mmg la ad pepatah yg mnytakan "dy lbey dlo mkn garam"..tp it doesnt mean tht org muda xpnh mkn garam..*perghh melalut lak ak*
hahaha..tgk2 sume da angguk2 stuju tuh..hehehe..
buka minda..buka hati..pk sndri.. 
wa caw dloO =)

p/s : antara contoh2 ayt yg bese kte dgr..~


1) "kau jangan pandai pandai nak mengajar aku..aku lagi tua dari kau!"
2)"ha menjawab menjawab! kau tu apa tau..hingus pun meleleh lagi."
3)"aku emak...aku mengandung kn kau 9bulan..kau jangan pandai pandai nak           tegur aku"







1 comment: